GSM Forum voor Nederland en België
16 Juli 2019, 02:00:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Welkom op het nieuwe forum, kom je problemen tegen laat het even weten.
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
ADVERTENTIE: Voor de goedkoopste GSM's en SIM ONLY abonnementen ga je naar BELZAAK.nl of SIM ONLY ZAAK.nl
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: omschakelen van simkaarten  (gelezen 2335 keer)
cerritos
Nieuw lid
*
Offline Offline

Berichten: 2


Bekijk profiel
« Gepost op: 4 November 2010, 10:52:54 »

Hi
Mijn dochter uit Amerika heeft een gsm met een hema simcard maar de laatse keer ziij naar griekenland ging heeft zij velen malen de verkeerde pincode ingetoetst en nu is haar telefoon geblokkeerd.
Onder tussen heb ik haar simcard met 30 € er op. Ik wil die gebruiken voor dat hij verloopt. Onder tussen moet ik mijn eigen simcard af en toe gebruiken zo dat mijn tegoed niet verloopt. Na haar ervaring van blokkeren vraag ik mij af of het mogelijk is dat mijn Alcatel telefoon blokkeer als ik meerdere malen de simcard verwisselt.

(De 30 € gaan lang mee daar wij  geen family in Nederland hebben zo gebruiken de telefoons om elkaar te bellen) 
Gelogd
ronkor2000
Global Moderator
GSM Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 3472


"To unlock or not to unlock, that's no question"


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 4 November 2010, 11:49:44 »

De pincode is een beveiliging van de simkaart, niet van de telefoon, na 3x de verkeerde pincode ingevoerd te hebben wordt de simkaart dus geblokkeerd en niet het toestel. De simkaart is dan ook in een ander toestel onbruikbaar. Het toestel kan dus gewoon met een andere simkaart gebruikt worden. Simkaarten kan je zonder problemen onbeperkt verwisselen zonder dat het toestel blokkeert.
Gelogd

SimSalabim, voor unlock en snelle reparaties, Lisse en Leiden.www.sim-salabim.nl  06-10286994 Aangesloten bij
cerritos
Nieuw lid
*
Offline Offline

Berichten: 2


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 4 November 2010, 12:34:16 »

Hi
Dat klinkt goed. Nadat haar kaart geblokkerd was heb ik haar de puk code gestuurd .
Achter af hoorde ik dat bij de magnavox je niet alleen de pukcode intoets. In ieder geval kreeg ziij mededelingen in het nederlands terwijl de telefoom op engels ingesteld was en hoe wel zij niet te slecht is in het nederlands ging zij hier de mist in. Wat zij gedaan heeft weet ik niet. Maar zodra zij de simcard opnieuw in het toestel plaatste kreeg zij een medeling dat het toestel geblokkeerd is. Niet alleen de kaart.
Ik verwacht een dezer dagen haar telefoon en hoop dat ik hem kan unlocken. Ik hoop dat als ik haar unlocked simcard er in doe hij gewoon weer werkt.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.146 seconden met 20 queries. (Pretty URLs adds 0.02s, 2q)