GSM Forum voor Nederland en België
22 April 2019, 23:50:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Welkom op het nieuwe forum, kom je problemen tegen laat het even weten.
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
ADVERTENTIE: Voor de goedkoopste GSM's en SIM ONLY abonnementen ga je naar BELZAAK.nl of SIM ONLY ZAAK.nl
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Woest op KPN  (gelezen 4613 keer)
dagmar82
Nieuw lid
*
Offline Offline

Berichten: 1


Bekijk profiel
« Gepost op: 14 Februari 2012, 13:00:08 »

Ik kom er vandaag achter dat ik al vanaf oktober 2011 dubbele abbonementskosten betaal bij KPN. Ik heb in oktober telefonisch een verlenging van mijn abbonement aangevraagd. Ik kreeg een snelle jongen aan de lijn die mij vertelde dat mn abbonement per direct in zou gaan.
Een week later kreeg ik een nieuwe sim-kaart opgestuurd. Omdat dit voor mij de eerste keer was dat ik een verlenging had aagevraagd, dacht ik dat dit de normale gang van zaken was.
Toen ik ging bellen met mijn nieuwe simkaart bleek dat ik een ander nummer had. Wat ik absoluut niet wilde, dus ik heb de volgende dag gelijk gebeld met klantenservice. De persoon aan de lijn was uiterst vriendelijk en gaf toe dat er een fout is gemaakt met het verlengen van mijn abbonement. De snelle jongen van het eerste gesprek had niet verlengd, maar een nieuw contract opgestuurd. De vriendelijke jongen zou alles terugdraaien, ik kon mn oude simkaart weer gebruiken en de nieuwe kon ik vernietigen. Hij heeft er zelfs zonder te vragen een melding van gemaakt bij de klachtencomissie. Zo gezegd zo gedaan.
Nu kom ik er (inderdaad wel laat) achter dat het achteraf niet goed is gegaan en dat ik al ruim 4 maanden dubbele abbonementskosten betaal. Nu moet ik terwijl zij de fout hebben gemaakt een brief sturen naar klantenreacties van KPN. De reden is, omdat het al te lang geleden is dat de fout is gemaakt. Het is toch absurd dat de klant zelf de fout van een bedrijf zoals KPN moet herstellen. Volgens een kennis van mij die jurist is bestaat er sindskort een nieuwe wetgeving betreft het telefonisch afsluiten van een abbonement. Deze schijnt volgens de nieuwe wetgeving ook telefonisch opgezegd te moeten kunnen worden.
Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit verder moet aanpakken?

Gelogd
texel
Nieuw lid
*
Offline Offline

Berichten: 1


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 11 April 2012, 11:24:02 »

Ook wij hebben grote problemen met KPN (in ons geval zakelijk mobiel).
Wij hebben ons een abonnement voor 4 telefoons aan laten praten, wat ons gemiddeld over twee jaar contracttijd € 60,50 per maand zou gaan kosten. Vanaf de start hebben wij rekeningen gekregen van € 150 en meer. Na twee maanden waar we KPN het voordeel van de twijfel gaven hebben we de rekeningen niet meer betaald en begonnen met telefonisch/per mail en per post te proberen een reactie te krijgen van KPN. Met allerlei smoesjes zijn wij het bos ingestuurd: `nee mevrouw, die € 60 is een gemiddelde` Op mijn vraag dat we vanaf nu dus rekeningen onder de € 60 zouden moeten krijgen om aan het gemiddelde te komen werd het pijnlijk stil. Na 3 maanden hebben we de simkaarten eruit gehaald en via een supermarkt keten nieuwe prepaid simkaarten gehaald. (Nu al 3 maanden in gebruik en gemiddeld € 10 beltegoed verbruik per maand per toestel en voor de twee mobiels met internet gemiddeld € 15) Ons gebruik is niet gewijzigd t.o.v. de KPN tijd  en we zijn nog goedkoper dan het `gemiddelde` van KPN abonnement!!!
Nu zijn we er met KPN nog steeds niet uit een contract mag niet verbroken worden en met verbruik € 0 omdat we de simkaarten niet meer gebruiken toch nog altijd € 80 rekening per maand. We worden nu bestookt door een incasso bureau. Maar reageren op onze mails brieven etc doet KPN niet. DUS NOOIT IN KPN DEALS TRAPPEN JE WORDT BEDROGEN WAAR JE BIJ STAAT!!!
Gelogd
gamerke
Nieuw lid
*
Offline Offline

Berichten: 21


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 22 April 2012, 11:44:20 »

ik zou zeggen, ff mailtje sturen naar testaankoop en de situatie uitleggen. evt een advocaat raadplegen en vragen wat je het beste doet.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.233 seconden met 20 queries. (Pretty URLs adds 0.133s, 2q)