GSM Forum voor Nederland en België
21 November 2019, 05:33:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Welkom op het nieuwe forum, kom je problemen tegen laat het even weten.
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
ADVERTENTIE: Voor de goedkoopste GSM's en SIM ONLY abonnementen ga je naar BELZAAK.nl of SIM ONLY ZAAK.nl
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Oplichting?  (gelezen 6788 keer)
moon118
Nieuw lid
*
Offline Offline

Berichten: 1


Bekijk profiel
« Gepost op: 22 Augustus 2010, 18:16:32 »

Ik had een hele tijd geleden een abonnement bij Vodafone waarbij ik ongeveer 30 euro per maand betaalde,
Ik weet niet meer precies welke bundel het was, maar ik kreeg er een oude Xbox bij. (Geen Xbox 360).

De eerste maand was de rekening 45 euro, inplaats van 30. Ik had nauwelijks gebeld of ge-SMSt, dus ik kon nooit over mijn bundel zijn gegaan.
En elke maand werd mijn abonnement duurder en duurder en in de laatste maanden betaalde ik 127 euro tot 155.
Ik belde nauwelijks met die telefoon.
Ik heb de klantenservice opgebeld en mij werd gezegd dat ik toch over me bundel ben gegaan, Terwijl ik per maand misschien maar 20 SMSjes verstuurde en niet meer als 100 minuten belde.

Hoe kan dit?
Boos Verbaasd
Gelogd
UZW
Unlockers
GSM Freak
**
Offline Offline

Berichten: 534


Unlock Zuid West


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Augustus 2010, 21:18:44 »

Internet misschien?
Gelogd

Unlock Zuid West
www.uzw.nl.nu
Tel: 06 34 84 61 51
mail: uzw@zeelandnet.nl


Aangesloten bij
bhtvdmeer
Nieuw lid
*
Offline Offline

Berichten: 12

www.onlysimabonnement.nl


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 19 Oktober 2010, 23:52:48 »

Heftig,

Ik zou klagen bij Radar als dit aanhoud. Wellicht zijn ze daar gevoelig voor als het echt niet klopt.

Je moet inderdaad ook kijken naar je dataverbruik. Wellicht staat er iets automatisch aan wat niet aan moet staan?Verbaasd
Gelogd

www.onlysimabonnement.nl zodat je simpel de beste keus kan maken.
ElKitchTasso
Nieuw lid
*
Offline Offline

Berichten: 1


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 4 November 2010, 16:08:10 »

Ik vermoed dat dit hetzelfde probleem is als bij mijn vriendin:


Dag allen!

Mijn vriendin ontvangt erg hoge rekeningen voor haar telefoon. (tussen E150 en E200) Haar abonnement is een sim-only scherp 425 + 400 smsjes. Ongeveer E30 samen.

Ik zal eerst even kort een geschiedenis geven.

2 jaar geleden had mijn vriendin schulden, iets van 3000 euro. Daardoor kon zij op een gegeven moment ook haar telefoon niet meer betalen. Ik heb toen op mijn naam een simonly voor haar afgesloten zodat ze niet met nog duurdere prepaid hoefde te bellen.

In 2 jaar tijd heeft ze haar schulden bijna weggewerkt, ze is 100% veranderd wat betreft geld. Alleen ontvangt ze telkens voor haar telefoon hoge rekeningen. In eerste instantie was ik sceptisch over haar: ze belt vast toch teveel met vriendinnen enz.

We hebben het er dus over gehad en zij is sindsdien erg op haar tegoed gaan letten door online haar tegoeden te bekijken. (helaas niet met de 'tikkenteller' op haar telefoon.) Ik kijk ook weleens mee en altijd zit ze binnen de bundel. Als ze op 50% van de maand zit heeft ze ongeveer 50% van haar minuten/smsjes verbruikt.

Deze maand ontving ze weer een rekening van E180 en nu weten we zeker dat het niet klopt. Het is namelijk een overschrijding van E150. Met 30ct/min buiten je bundel is dat dus 500 minuten over je tegoed! Of die online tegoed wordt totaal verkeerd weergegeven of ze heeft in de laatste 10 dagen als een bezetene gebeld. Ik weet hoe moeilijk mijn vriendin het heeft gehad met de schulden en hoe voorzichtig ze nu is met geld, deze rekening klopt gewoon niet. (ook niet als 10 sec. bellen als een minuut wordt gerekend)

We gaan van deze maand natuurlijk weer een specificatie aanvragen, maar die hebben we dus nog niet. Ook gaan we een ander abonnement bij een andere provider nemen zodat we met dit abonnement kunnen uitzoeken hoe Vodafone zijn rekeningen opbouwt. We gaan dus op verschillende manieren bellen en smsen en registreren en dna vergelijken met de rekening.

Nog wat info:
- ze gebruikt geen internet, gaat ook niet per ongeluk aan.
- ze belt voor 98% naar mobiel, zelden naar vast
- ze belt vrijwel nooit met 0900nummers

Mijn vragen aan jullie:
Heeft iemand anders ook enorme rekeningen die bijna niet mogelijk zijn?
Hebben jullie tips voor het 'testen' van haar abonnement?
Hebben jullie misschien een verklaring die wij over het hoofd zien?

Alvast bedankt.
Gelogd
johanmichel
Nieuw lid
*
Offline Offline

Berichten: 6


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 20 Januari 2011, 17:20:12 »

Bij mij hebben ze me voor 800 euros opgelicht. Ik heb het meteen teruggevorderd.. het zijn een stelletje scumbags..
Gelogd

iPhone 4 16GB, t-Mobile

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.072 seconden met 20 queries. (Pretty URLs adds 0.01s, 2q)